Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Radom szuka przewoźnika na 10 lat

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
03-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Radom szuka przewoźnika na 10 lat
fot. Michalczewski Radom
Radom rozpisał przetarg na uwolnienie kilku linii autobusowych. Miasto chce zlecić ich obsługę zewnętrznemu operatorowi. Przewoźnik powinien posiadać łącznie 34 autobusy. Część z pojazdów będzie musiała być elektryczna.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, organizator transportu publicznego w Radomiu, rozpoczął poszukiwania firmy, która będzie gotowa świadczyć usługi regularnego przewozu w ramach komunikacji miejskiej. Zamówienie podzielono na dwa etapy. W ramach pierwszego miasto chce przekazać w obsługę dla przewoźnika linie nr 8 i 13. W ramach etapu drugiego świadczenie usług przewozowych odbywałoby się na liniach nr 2, 5, 6, 22 (wyłącznie w dni powszednie) oraz na linii nr 26.

Wraz z podziałem na etapy wiąże się także inny okres przekazania linii w obsługę zewnętrznemu podmiotowi. Pierwszy etap ma się rozpocząć najpóźniej 5 marca 2026 roku. Do obsługi wskazanych w tym etapie linii zamawiający wymaga od przewoźnika posiadania 11 autobusów klasy maxi w przedziale od 11,5 do 12,5 metra długości oraz jednego pojazdu rezerwowego. Zaś drugi etap ma wejść w życie 28 listopada 2027 roku. Dla tego etapu zamawiający wymaga posiadania od przewoźnika 26 autobusów klasy maxi oraz 2 pojazdów rezerwowych. Wskazano, że 11 autobusów ma posiadać napęd elektryczny o zasięgu dziennym 250 km, zaś reszta – konwencjonalny. Usługi świadczone mają być więc łącznie przez 34 autobusy w ruchu oraz 3 autobusy rezerwowe. Dla obu etapów zaplanowano prawie 19 mln wozokilometrów.

Radom oczekuje od zewnętrznego operatora, że ten będzie dysponował fabrycznie nowymi i całkowicie niskopodłogowymi autobusami. W przypadku pojazdów o napędzie konwencjonalnym dla etapu pierwszego muszą one spełniać normę emisji spalin Euro 6d. Pojazdy te nie mogą być wyprodukowane wcześniej jak w 2025 roku. W przypadku etapu drugiego, w którym potrzebnych będzie 25 autobusów, nie mogą one być wyprodukowane wcześniej niż w 2027 roku. Dodatkowo wskazano w zamówieniu, że wszystkie autobusy z napędem konwencjonalnym dla obu etapów mają pochodzić od jednego producenta. Pojazdy z napędem spalinowym mają pomieścić od 90 do 110 pasażerów, zaś elektryki od 70 do 90 pasażerów. W obu przypadkach ma zostać zapewnionych 25 siedzeń, a 5 z nich z poziomu niskiej podłogi. Wejście zapewnić mają trzy pary podwójnych drzwi. W przestrzeni pasażerskiej zaplanowano klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring, ładowarki usb i system automatycznego zliczania pasażerów.

Termin składania ofert w przetargu określono do 8 stycznia 2025 roku. Zamawiający postawił warunek udziału w postępowaniu firmom, które muszą wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat wykonały usługi przewozu osób w ilości co najmniej 4 mln wozokilometrów w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Wybór najkorzystniejszej oferty poprzedzi natomiast analiza kilku parametrów. Głównym czynnikiem wpływającym na wynik będzie cena (60 proc.), ale zamawiający oceni także takie parametry jak rodzaj zasilania urządzenia do ogrzewania autobusów z napędem elektrycznym (20 proc.), wyposażenie pojazdów w system wykrywania i gaszenia pożaru (5 proc.), wyposażenie wszystkich autobusów fabrycznie nowych w defibrylator AED (5 proc.) oraz liczba miejsc pasażerskich (10 proc.). Czas umowy określono na 120 miesięcy.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Na ulice Radomia wyjechały nowe przegubowce

Komunikacja

Na ulice Radomia wyjechały nowe przegubowce

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Radom zakończył eksploatację Neoplanów

Komunikacja

Radom w przededniu wyjazdu elektrobusów

Komunikacja

Radom z kompletem elektrobusów [zdjęcia]

Komunikacja

Pierwszy elektrobus już w Radomiu

Komunikacja

Pierwszy elektrobus już w Radomiu

Redakcja 24 kwietnia 2020

Radom kupuje dziesięć autobusów elektrycznych i ładowarki

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Na ulice Radomia wyjechały nowe przegubowce

Komunikacja

Na ulice Radomia wyjechały nowe przegubowce

Redakcja/inf. pras. 10 stycznia 2023

Radom zakończył eksploatację Neoplanów

Komunikacja

Radom w przededniu wyjazdu elektrobusów

Komunikacja

Radom z kompletem elektrobusów [zdjęcia]

Komunikacja

Pierwszy elektrobus już w Radomiu

Komunikacja

Pierwszy elektrobus już w Radomiu

Redakcja 24 kwietnia 2020

Radom kupuje dziesięć autobusów elektrycznych i ładowarki

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5